Teszt portál

/ Információk / Hírek, közlemények
jan.
26

Élénk érdeklődés övezi a harmadik Beruházáslebonyolítói Mesteriskola indulását

Az építésgazdaság megerősödését is segíti a harmadik Beruházáslebonyolítói Mesteriskola

A Magyar Mérnöki Kamara a járványügyi korlátozások miatt online, egyben interaktív oktatási rendszert alakított ki, és ezzel indította el a legújabb Beruházáslebonyolítói Mesteriskolát. A képzés célja, hogy a már több éves gyakorlattal rendelkező mérnökök az ágazat széles körben elismert vezető szakembereitől szerzett tudással sikeresebben tudják irányítani a beruházásokat. A mesteriskola indulása kapcsán TV és rádiónyilatkozatot adott a kamara.

   A Magyar Mérnöki Kamara (MMK) azért szervezte meg 2019-ben az első Beruházáslebonyolítói Mesteriskolát, mert az építőipar jelzései alapján egyre inkább hiányzott a beruházáslebonyolítói képzés és az ott megszerezhető tudás. 2014-ben megszűnt a beruházáslebonyolítói jogosultság, a Magyar Mérnöki Kamara által kiadott tanúsítvány ezt pótolhatja a piac számára. A gyorsabb és költséghatékonyabb építőipari kivitelezés hozzájárulhat az építésgazdaság hatékonyságának növekedéséhez, és gyorsíthatja a hazai gazdaság egyik legfontosabb húzóágazatának megerősödését.
   Az első két mesteriskola iránti jelentős érdeklődésre reagálva az MMK 2021 januárban elindította a harmadik beruházáslebonyolító mesteriskolát (BLMI3), a körülményekhez igazodva ezúttal online felületen. A január 14-én megkezdődött képzés teljes mértékben online megoldásokra támaszkodik. Az előadók a kamara székhelyén kialakított, biztonságos stúdiókörülmények között tartják meg előadásaikat. A professzionális oktatási környezet kialakítását az MMK és a Mérnöki Innovációt Támogató Alapítvány (MITA) biztosította.
A harmadik beruházáslebonyolítói mesteriskola - a korábbiakhoz hasonlóan - az építésgazdaság több kulcsszereplőjének együttműködésével szerveződött. Az előkészítésben és lebonyolításban részt vett és részt vesz, valamint előadókat delegál az építési piac szereplői mellett a Magyar Építész Kamara, az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége, az ÉMI Építésügyi Minőségellenőrző Innovációs NKft, a Magyar Tanácsadó Mérnökök és Építészek Szövetsége, valamint a Magyar Projektmenedzsment Szövetség is. A mesteriskola célja, hogy kifejezetten gyakorlat-központú, holisztikus szemléletű képzést nyújtson olyan szakemberek számára, akik már beruházási, illetve építőipari gyakorlattal rendelkeznek és elhivatottságot éreznek a beruházás-lebonyolítás, mint szakmai tevekénység iránt, illetve ehhez átfogó, rendszerezett tudásra akarnak szert tenni.
   A harmadik mesteriskolát közel hetven hallgató követi egyidejűleg, de még a kurzus indulása után is csatlakoztak új érdeklődők. A képzésen jelentős részben a hazai építőiparban meghatározó szerepet betöltő nagyvállalatok munkatársai vesznek részt, akik a mesteriskolában szerzett ismereteket nagyobb beruházások lebonyolításában hasznosíthatják. Van olyan vezető építőipari vállalkozás, amely az egységes beruházáslebonyolítási szemlélet kialakításának érdekében csaknem a teljes lebonyolítói csapatának részvételét támogatta.
A hallgatók a 96 órás képzés befejezését követően záródolgozatot készítenek. Az első két mesteriskola során a szakdolgozatok között több olyan kiváló munka is akadt, amelyeket a szervezők a most elindult mesteriskola képzési anyagai között esettanulmányként vonnak be az előadások sorába.

A képzésbe olyan meghatározó hazai beruházó és kivitelező vállalatok is beiskolázták munkatársaikat, mint például a Market csoport egyes vállalkozásai, az Oviber, vagy a CÉH, az Óbuda-Újlak például. A záródolgozatok témái között az elmúlt évek meghatározó hazai nagyprojektjei is feltűntek, így például a Duna Aréna, a most folyó budavári rekonstrukciók, az M30-as autópálya új szakaszainak építés, vagy például a Szombathely melletti árvízi tározó munkáról szóló tanulmányok.
Érdekesség, hogy az indulás után is jelentkeztek résztvevők, sőt első alkalommal egy külföldön, Ausztriában élő érdeklődő is bekapcsolódik a Mesteriskolába.

   Az MMK Tudásközpontjának szervezésében kialakított, a közvetlen párbeszédet támogató technikai megoldások – mint például chatablak, online jelenléti ív, online előadásértékelő rendszer - részben kiváltják a személyes kapcsolatot. Az előadások során a hallgatók közvetlenül is kérdezhetnek az előadóktól. Az első két oktatási napon csaknem négyszáz kérdést küldtek be a hallgatók, amelyekre 3 percen belül választ is kaptak.
   Amennyiben a járványügyi intézkedések módosítása a mesteriskola befejezése előtt lehetővé teszi, a képzés hibrid rendszerűvé alakul és a hallgatók személyes részvételével fejeződhet be.


   A Mesteriskola indulásáról és az építésgazdaság jelenlegi legfontosabb kérdéseiről hosszabb nyilatkozatot adott az ATV Start Plusz című műsorában és a Spirit FM rádióban Madaras Botond kamarai alelnök, és Seidl Tibor az MMK Tudásközpontjának vezetője.

http://www.atv.hu/videok/video-20210121-iden-online-indult-el-a-magyar-mernoki-kamara-beruhazaslebonyolito-mesteriskolaja
https://soundcloud.com/user-667666134/madaras-botond-seidl-tibor-magyar-mernoki-kamara

Az Inforádió is foglalkozott a témával:  https://infostart.hu/belfold/2021/01/27/ujabb-mesteriskolat-inditott-a-mernoki-kamara

2021. január 30-án hosszabb, részletesebb riport hangzott el, a riport itt hallgatható meg .


 

BLMI3 riport

 

BLMI3 riport2

 Madaras Botond, a Magyar Mérnöki Kamara alelnöke

BLMI3 riport3

 Seidl Tibor, a Magyar Mérnöki Kamara Tudásközpontjának vezetője